Que es el marketing digital

Sin categoría

Ja has d’haver sentit dir que saber el que és el màrqueting digital és una cosa obligatori per a qui emprèn per Internet.

Però realment saps el que és el màrqueting digital? agencia marketing online barcelona

Tot i ser un terme molt comú en el mercat en línia, diverses persones que treballen per Internet encara no coneixen bé aquest concepte. És per això que en aquest post et explicarem tot sobre el tema.

Entendràs les diferències i els avantatges del màrqueting digital amb relació al màrqueting tradicional.

¡Després anem a analitzar les característiques de tots els canals de comunicació que pots utilitzar a Internet per fer màrqueting digital: lloc web, bloc, xarxes socials, correu electrònic de màrqueting, anuncis i molt més!

A més, abordarem alguns conceptes molt importants, com CRO, màrqueting de recerca i SEO. Finalment, anem a mostrar com garantir que les estratègies de producció i promoció dels teus productes siguin eficients.

Segueix-nos a aquesta guia completa sobre màrqueting digital i converteix-te en un expert en aquest tema ara mateix!

Què és màrqueting digital – infografia amb tot sobre el tema

Infografia de Easel.ly

Màrqueting digital vs Màrqueting tradicional
Per començar a entendre les diferències entre màrqueting digital i màrqueting tradicional, necessites, primer de tot, entendre el que és màrqueting.

Màrqueting és el conjunt d’estratègies per promoure una marca o un producte.

Recordes aquesta propaganda que veus a la televisió? ¿Aquelles degustacions de producte en el supermercat o aquella mostra gratis de perfum que et van lliurar al centre comercial?

Aquests són exemples d’estratègies de màrqueting tradicional.

El màrqueting digital és molt semblant al tradicional, ja que el seu objectiu també és promoure una marca o un producte. La diferència és que es fa a Internet.

Per ser una estratègia online, utilitza eines com llocs web, blogs, xarxes socials, vídeos i aplicacions per a mòbils que divulguen el teu negoci.

Saps aquests banners de publicitat que veus a tots els racons d’Internet? ¿Aquest correu electrònic amb ofertes que vas rebre o un llibre que vas baixar gratis?

Aquests són exemples d’estratègies de màrqueting digital.

Avantatges del màrqueting digital
La gran diferència del màrqueting digital és que a Internet pots analitzar les mètriques de resultat de les accions en temps real. En el màrqueting offline, només s’obté una estimació de quantes persones van veure un comercial a la televisió o veure un outdoor al carrer, per exemple.

En el màrqueting digital és possible saber exactament quantes persones van fer clic al teu anunci, quantes d’aquestes persones van baixar el teu ebook, quantes van comprar el teu producte, entre altres coses.

Amb aquestes dades pots provar diferents estratègies i fins i tot corregir algun error si cal.

Per exemple:

Anem a suposar que vas enviar un correu electrònic de màrqueting a la teva base de leads, però molt poques persones van obrir el correu electrònic. Quan vagis a enviar aquest correu a noves persones, pots canviar el títol i veure si la taxa d’obertura ha augmentat.

El gran benefici d’aquestes proves és aconseguir augmentar les taxes de conversió de les teves accions de màrqueting. Aquesta pràctica es diu CRO, de l’anglès, Conversion Rate Optimization, que en espanyol significa optimització de les taxes de conversió.

Un altre avantatge és que, a Internet, és més fàcil segmentar les teves campanyes per a una determinada franja d’edat, segmentar per gènere, interessos personals i diverses altres característiques.

Això augmenta l’assertivitat de les teves estratègies, ja que pots adreçar les teves campanyes a persones que tenen el mateix perfil de la teva buyer persona. A més, per Internet, pots arribar a persones de tot el món.

El màrqueting digital també és més accessible i més viable per a emprenedors i empreses de menor grandària.

Per exemple: pagar per 30 segons de publicitat a la televisió pot ser molt car, mentre que les estratègies en línia de publicitat normalment costen molt menys. De vegades, surt gairebé gratis.

Si vols saber com generar trànsit gratuït, et caldrà utilitzar el màrqueting de continguts, que és una de les estratègies de màrqueting digital.